Първоначално публикувано от mordohy
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
ремонти и срещи
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщениеКолев,бих ти казал нещо повече,ама модераторите хем ще го изтрият,хем ще ме накажат.Разбрал си гадино проблема.
От цялата каша,само Странгер усети проблема.
Колеги,не четете подписите.
Моята няма нито електромоторчета нито кранчета.Има само една клапа.
Извода какъв е!?
Нямаме нужда от парарелен кръг на изпарителя с парното,а трябва да го направиме последователен.Така хем ще имаме парно-хем и изпарителя ще е на 6!
Колев,сега върви и на бензин и на газ страхотно,но смених цялата схема.Как на скайпа,щото тука ще ни обругаят!точка
Comment
-
Нищо му няма на парното.даже сега се оправи,както си беше преди газовата!Газовата ми е с обикновен изпарител Ловато.Великата простотия,наречена електронен блок за управление го кастрирах и изхвърлих,защото е един от основните виновници за шибаните проблеми по тоя тип уредби.В последствие опростих още повече системата.Споделих с Робигаз идеите си и човека се хвана за главата.Като видя,че не може да спре творческия ми ентусиазъм,даде няколко ценни идеи и определено нещата станаха по-добре.Остана само симулатора на ламбда сондата и две релета.Те освен обичайните си задължения,режат и помпата.Целия цирк се включва от резервния бутон за халогените и има много приятен вид.
Сега за маркучите!
Взимам от изхода на парното входа за изпарителя,изхода на изпарителя отива там,където отива изхода на парното и готово.При мене не се получи проблем със самообезвъздушаването,но при друг може и да има и трябва да се обърне внимание на това.
Изобщо,откакто направих тая рационализация се подобри парното.Проблеми няма.
А откакто изхвърлих главните релета се подобри чувствително и работата на мотора.
Обяснявам си го с по-добрия ток на бобините.Там имам още доста работа,но напоследък нямам много свободно време и общо взето всичко е на обемен монтаж.
Много е важен момента със свързването при тройниците,когато кръговете са паталелни.В повечето случаи единия поема целия поток от водата,а другия е студен.
Та това е накратко!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщениеНищо му няма на парното.даже сега се оправи,както си беше преди газовата!Газовата ми е с обикновен изпарител Ловато.Великата простотия,наречена електронен блок за управление го кастрирах и изхвърлих,защото е един от основните виновници за шибаните проблеми по тоя тип уредби.В последствие опростих още повече системата.Споделих с Робигаз идеите си и човека се хвана за главата.Като видя,че не може да спре творческия ми ентусиазъм,даде няколко ценни идеи и определено нещата станаха по-добре.Остана само симулатора на ламбда сондата и две релета.Те освен обичайните си задължения,режат и помпата.Целия цирк се включва от резервния бутон за халогените и има много приятен вид......
Та това е накратко!
Не разбрах само кой електронен блок си кастрирал и кои главни релета си премахнал. Ако искаш пиши ми на лс. А колкото до помпата - аз също си я направих да се изключва за да не се товари излишно когато съм на газ.
Comment
-
Изхвърлил съм релетата за помпата,дюзите,клапана за бензиновите пари,бобините и компа.Вместо тях,захранването им е от две други 40А релета,които се захранват от контактния ключ.На едното реле с кабели съм му свързал на клеми 85 и 86 едно от старите релета,да лъже компа,че всичко е наред и да работи оборотомера.Така захранването е директно от акумулатора през релетата и подобрението ,както при стартиране,така и при нормална работа е очевидно.
В инсталацията имам проблем,който още не мога да го открия.Главните релета от време на време изключват само за миг,но на газ гърмежите ,които се получават са страшни.Сега го няма това нещо.Съмнява ме компа и таблото на бушоните,но нямам под ръка нито едно от двете за да локализирам проблема.
За сега,обаче не се оплаквам.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Вчера имах няколко свободни часа и реших да спра да работя на парче и да разчопля въпроса с газовата ми основно.По-горе писах за симулатор на сондата,което е очевидна глупост.Симулатора е за дюзите,а сондата има само едно реле,което я прекъсва на газ.Свалих цялата изолация и ми се набиха доста нередности по схемата.Тя може и да е добра за москвич или някоя жигулка,но определео си беше пълна идиотщина.Първо системата се захранваше директно от плюса на бобините.Буквално от разклонението до бобините.Трите бобини,на изпарителя(Ловато за сведение на Колев),на клапана при филтъра и отзад на бутилката,както и релетата на симулатора,на сондата и "газаджийското",са си сериозен товар.При това индуктивен.Едно смущение в целия цирк, водещ до премигване,тоест до превключване на газ-бензин,поражда импулс с доста високо напрежение и сериозен ток.Поне за електрониката.Ако захранването е близо до акумулатора- няма проблем.Ако на всяка бобина има шунтиращ диод-също.За релетата ясно.Масово се слагат най-обиковенни.Това ме връща към релето,което прекъсва сондата.Разглобих го,преди да го изхвърля,защото на НЗ контакт имаше 56 ома.До тук с работата на сондата , когато е на бензин.Сега съм и подготвил едно кипаджиско с ниска консумация и сребърни контакти.
Минавам на симулатора.Въпросния екземпляр имаше електронно управление.Тогава разбрах,защо са взели плюса толкова близо до бобините.Просто от там е отчитал смущенията .Идиотщината е,че плюса служи и за захранване и за сензор на схемата.Схемата е проста.Операционен усилвател,детектор с варикап и краен транзистор,който включва релетата по минус.Пулих се доста,но не немерих смислено обяснение,защо след,като подавайки напрежение на симулатора,то той трябва стриктно да се ключва и да реже дюзите е необходимо да следи и запалването.Не казвам,че подобна система не е необходима при други уредби и Роби сигурно ще изясни въпроса,но при тая опростена система си е просто:на свинче-звънче.
Така,че :откачане на входния диод,за захранване на схемата и шунтиране на крайния транзистор!
Преработвайки по тя начин симулатора се премахват мощните салюти от смесването на бензин с газ и скрития разход на бензин.Това на вниманието на Райдер!!!
Всяка една система,независимо електрическа,механична или каквата и да е,трябва да отговаря на няколко условия:
Първо да работи стабилно
Второ да е опростена
Трето да е лесна за ремонтиране
Четвърто да е евтина.
Ясно е,че при горизброените дефекти,няма начин как системата да отговаря на поне първите две.
Чопленето продължава!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
mordohy, един въпрос, защо си вързал изпарителя след парното, а не преди него? Струва ми се доста по-ефективно да е преди него, моята го вързах преди парното и не ми губи температура парното. Като е вързана след него, не пада ли малко температурата на водата при изпарителя?
А иначе много ме притеснява факта с прекъсването на помпата, според някой е по-добре, според други не. На моята и срязах плюса отзад в багажника(за да не я търся по-напред в инсталацията) и върнах един кабел обратно до ключа с който прехвърлям газ-бензин за да я спирам когато превключа на газ, но в последствие по съвета на няколко човека я оставих да работи и единственото нещо спиращо бензина в момента ми е емулатора на инжекторите. Та въпроса е кое е по-полезно да е спряна или пусната тая пуста помпа?
П.С. Странно, но като гледам твоята е със същия мотор като моята, но моята до сега е гърмяла само 2 пъти(за вече няколко месеца) и то поради мои грешки. Интересно че проблема ти е бил в емулатора на инжекторите, на мен само той ми спира бензина(както написах) и нямам никакви проблеми.
Comment
-
Обикновено хубавия симулатор на инжекторите има 4 релета с 4 резистора симулиращи съпротивленията на бубинките на дюзите. Симулаторът на ламбда сондата не е просто едно реле, а си е схема с изход импулси с настройване коефициента на запълване. Газта е около 110 октана и гори с по-висока температура. Така, че ламбда сондата не ти работи в оптимален режим и затова трябва да се шунтира. Друг става и въпросът, ако си сложиш коректор на ъгъла на изпреварването - колата тогава литва.
А колкото до положението бензин - газ, то не трябва да имаш грам проблем. Само при преминаване от газ на бензин има един кратък момент на богата смес докато изчезне газта от въздуховодите и изпарителя.
И тия смущения от релетата стават проблем само ако не ти е наред ел. инсталацията - т.е. много е бъзикано по нея от немайстор или е стара
Comment
-
Отговарям ви веднага.Всъщност на Срангер няма какво да му отговоря.Писаното от него е правилно,както и изводите му.Да инсталацията е стара и има определен проблем в таблото на бушоните и е разбъзикана от газаджиите.
Колкото и да е охладена водата от парното,тя е достатъчно топла да подгрява изпарителя.Сложих го след парното,защото така ми беше по-лесно.Колкото за помпата,обичайния аргумент е,че дюзите се охлаждат от циркулиращия бензин.Да,но дюзите загряват от тока в намотките,а не от нещо друго.Запичали били!Абе те си запичат,щото не работят,а не защото липсва бензин там.Трябва малко мисъл,а не зазубрено,като папагал да се повтарят нещата.За това рязане на помпата от газаджийското реле.И без това нотмално затворения му контакт няма друга работа!Лично аз се чудя,защо са необходими четри релета,а не само едно и един шунт.Погледнете схемата.Набрал съм и още неща,но за сега е достатъчно за диагноза.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщениеОтговарям ви веднага.Всъщност на Срангер няма какво да му отговоря.Писаното от него е правилно,както и изводите му.Да инсталацията е стара и има определен проблем в таблото на бушоните и е разбъзикана от газаджиите.
.
Първо се произнася Стрейнджър (Странник)
Дюзите не греят от тока. защото той тече за много малко време през тях - okoло 3.5mS na празен ход.
Помпата с чиста съвест я изключваш, стига системата ти за поддържане на налягането да ти е наред. А колкото до запичането - дюзите запичат здраво от мръсотията като съставка на газта (тая дето мирише на развалени яйца) най-вече. Ето защо е хубаво да палиш и гасиш на бензин и от време на време да я издухваш на обороти на бензин за да се измие отпред иглата. Много важно е да имаш чист филтър в клапана за газ! Иначе мръсотията му пречи да се затваря хубаво и нямаш добър дебит. Ако има нещо - питай. Изпарителя - преди парното. Моя е сложен отдолу вдясно под кормилната рейка даже и изобщо не се вижда
Comment
-
Първоначално публикувано от Stranger65 Покажи съобщениеСлушай ме и няма да сбъркаш
Първо се произнася Стрейнджър (Странник)
Дюзите не греят от тока. защото той тече за много малко време през тях - okoло 3.5mS na празен ход.
Помпата с чиста съвест я изключваш, стига системата ти за поддържане на налягането да ти е наред. А колкото до запичането - дюзите запичат здраво от мръсотията като съставка на газта (тая дето мирише на развалени яйца) най-вече. Ето защо е хубаво да палиш и гасиш на бензин и от време на време да я издухваш на обороти на бензин за да се измие отпред иглата. Много важно е да имаш чист филтър в клапана за газ! Иначе мръсотията му пречи да се затваря хубаво и нямаш добър дебит. Ако има нещо - питай. Изпарителя - преди парното. Моя е сложен отдолу вдясно под кормилната рейка даже и изобщо не се виждаНа където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
Comment